Ånge 17/5

 
I lördags hade vi världens härligaste dag på hopptävling i Ånge. Vädret var varmt, jag var tvungen att rida utan kavaj i andra klassen för höll på att dö (tar emot att skriva det, men näästan för varmt...), det var massa härliga kompisar och andra där och Ketzhal hoppade super. Mitt mål för tävlingen var att bli felfri i båda klasserna, för på de två tidigare tävlingarna har vi fått tråkiga pet i LCn. Och det lyckades vi med! LD var en clear round och det kändes halvbra. Jag måste mjukna i armbågarna och hänga med med, samt låta henne gå och inte att tro att det går för fort. LC kändes mycket bättre men i båda klasserna kom vi väldigt nära många hinder. Här placerade vi oss även på femte plats! Omhoppningen i LC kändes väldigt väldigt bra i alla fall för där red jag på och fick till fina språng!
 
Men jag är absolut nöjd, verkligen! Två rosetter till med hem och två rundor till i bagaget. Sen måste jag ju bara säga att hon är helt gudomlig att ha med sig på tävling. Nu funkar lastningen jättebra igen, och hon är bara så lättsam i allt. Dock hade jag velat att hon skulle druckit bättre. Sen eftersom jag åkte dit med Julia och hon skulle hoppa LB också så fick vi stanna kvar ganska länge. Det kändes taskigt att lasta och låta henne stå i en varm transport. Istället duschade jag och Sofia av henne och sen ställde jag mig och tittade på de som hoppade. Och då står hon och sover hästen! Hahahaha så skönt att hon kan koppla av mitt i allt kaos.
  

Kommentarer
Postat av: Tuva

Ni är ju för bra alltså *.*

Svar: Awwe :D
Vera Holgén

2014-05-19 @ 20:14:59
URL: http://fattagaloppen.blogspot.se
Postat av: Lina

Heej! Tyvärr hade jag inte riktigt tiden till att fota så mkt jag ville i Ånge eftersom jag va funktionär. Blev endast hemmaekipagen som blev fotade. Tyvärr :( // Lina

2014-05-26 @ 10:58:35
URL: http://linawikberg.blogg.se
Postat av: Melina Jäderblom

Fotade du något? :)

2014-05-29 @ 21:22:13
URL: http://melinajaderblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback