K idag


Var ute och galopperade Ketzhal idag! Åh fick äntligen rida igen...nu kan inget stoppa mig hahaha. Men i alla fall, hon var riktigt fin! Var säkert Maddes tömkörning igår haha (a). Det var så härligt, för hon kom upp framför mig och orkade sätta ihop sig, jag kunde sitta ner och jobba henne. Sen var jag på en stor yta, men ändå! Jag testade att flytta henne lite i galoppen och red även nån förvänd, dutti tjej.

Jag rider nästan bara ute. Och med ute menar jag i skogen. Mår typ dåligt om K gått inne mer än 2-3 dagar på en vecka haha. Självklart ska man trimma i ridhus ibland också men om man tänker efter så får man mer framåtbjudning att jobba med ute, det är roligare, man kan variera sig mer med underlag och ställen att rida på, om det är fint väder är det ett plus och sen känner jag mig mycket hurtigare om jag trimmat ute ett pass än gått in i ridhuset. Så lite för min egen känsla också. Mer uteridning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback