Hästlov

Okej, nu ska jag ta tag i mitt liv. Eller nja, mer i min blogg. Ibland blir det sådär att man har så mycket att skriva att man inte orkar ta tag i något av det.Lovet har i alla fall varit ett riktigt hästlov, precis som jag vill ha det! Massa stallhäng, mys. Har ju såklart haft Ketzhal och sen tog jag och Tina hand om Rumerts två pållar tors-sön vilket funkade bra. Jag red Gusty och det var kul! Hon kändes mycket finare än sist jag red henne vilket var ett tag sen. Tömkörde faktiskt i fredags och det är lika kul med nya hästar varje gång. Igår fick hon va dressyrponny på planen och var superfin faktiskt, lite svårt att få igenom högersidan men hon gjorde jättefina fattningar. Tog även Mistral en sväng på planen igår och han var mycket roligare än sist jag red honom. Blev inte så mycket/länge men han fick röra på sig i alla fall och det var ju huvudsaken. Väldigt fin i traven. 
 
 
Och min prinsessa är fin som vanligt, haha. Igår var vi ute och galopperade mycket och länge, bortanför Jämtkrafthallen på en superbra väg som man kan rulla rakt fram på hur länge som helst utan att behöva svänga eller sakta av. Först gasade vi på lite så hon fick springa av sig och sen var det fattningar som gällde. Hon var trött och fattade fel galopp ganska mycket, så blev jag frustrerad och gick på henne fasyän jag vet att det är just det jag inte ska göra. Så jag saktade av till skritt och sen började vi om, lugnt och fint med mycket beröm och tydlig ridning - och visst blev det mycket bättre!
 
Idag har vi varit ute på äventyr! På Lottaträning uppe på wången, alltså hoppning. Vi fick vara med i en grupp med nästan bara storhästar, men det gör inte oss nått, snarare tvärt om. Det var en bana där det krävdes mycket kontroll och lydnad, superbra övning. Det jag tar med mig är att jag måste kunna vara ännu lugnare i min ridning när vi hoppar och absolut inte pusha henne. Jag är mycket nöjd med både häst, tränare och mig själv i alla fall och hoppas att det kommer fler tillfällen att träna för henne framöver!
 
Ketzhal har ju fått ta det lite lugnare några dagar då hon har känts lite trött i både huvud och kropp, och tänkte att hon ska få ta igen sig lite efter denna helgen så kör vi på igen framåt nästa helg. Man märker på henne att det är mycket att ta in vissa perioder och egentligen är det ganska skönt att ett par dagar bara hoppa upp barbacka och skritta ut med musik i öronen. Nu när skolan drar igång imorgon (deppar deluxe) blir det bra med lite tid till annat också. Dock gillar jag verkligen inte vilodagar eftersom det är så himla kul att rida just nu!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback