Kettzii

 
 
Sofia är hemma igen och vi är återförenade igen, har hängt med henne söndag förmiddag - måndag eftermiddag. Vi har fikat på waynes, tömkört, proppat i oss onyttig nattmat, kollat foderponnysar, varit med valpis och kollat på en eventuell ny ridskoleponny. Jag har varit glad. Hör ni det, för en gångs skull en positiv mening på denna blogg, har inte hänt på evigheter... Fast jag har fått troligt mycket positiv respons på mina "känslomässiga inlägg" så det verkar inte göra er så mycket att detta förvandlats till en depp-blogg.
 
På tal om det så kan man ju inte kalla denna bloggen deppig när väldens bästa Stina gjort det somrigt här idag!! Titta vad fint det blev! Var ju på tiden, haha. Alla har tjatat på mig hur länge som helst, men jag kan ju inte fixa själv heller, så måste ju anställa min tant att fixa åt mig! TACK
 
Okej, Ketzhal då. I lördags kändes det som att det skulle gå skit att rida. Men så kom Signe som räddaren i nöden till stallet och jag bad henne rida K. Det gick riktigt bra för dom faktiskt, även om ingen som sitter på henne tycker att hon är lätt. För så är det faktiskt, min ponny är svår och när det går bra så är det så kul, men svackorna blir ännu djupare om man inte har lätt ponny. Hon blir så lätt stressad och det är tålamod och lugn som gäller. Samtidigt måste man kunna sätta gränser, men inte vara för hård utan veta när man ska vänta ut henne eller gå på. Jag kan med handen på hjärtat säga att det är mycket jobb men jag tycker att jag gör det bra och jag får det bekräftat från andra hela tiden. 
Signe red henne i alla fall superbra, det var kul att se! Sen satt jag upp en stund för jag blev så taggad när jag såg henne rida. Det gick också bra, och jag blev så glad! Hon va verkligen fin.
 
Igår tömkörde jag henne i ridhuset (filmen) med sällskap av Sofia. Hon va som vanligt riktigt fin i vänstervarvet men höger var kaos. Vänster va hon så otroligt känslig för rösten. Jag kunde proa så lågt att jag själv knappt hörde det och hon tvärnitade från galopp. Det där är både på gott och ont, för det är väldigt skönt att hon lyssnar på rösten, men man vill ju kunna få till mjuka fina övergångar också. Jag är väldigt nöjd med vänstergaloppen också, kunde samla mycket och hon rullade på! Sen höger är så svårt. Antingen stressar hon upp sig och det slår över, eller så får jag inte ut henne på riktig volt utan hon drar inåt. Eller så får jag inte ihop henne utan hon blir jättelång och låg. Jaja, fick till det någorlunda iaf.
 
Idag hade jag väärldens mysigaste ridtur!! Åhh blir alldeles lycklig♥  Hon var så taggad att jag knappt fick fram henne. Stog och studsade på samma ställe och busade rejält gjorde hon, så glad, och jag bara skrattade. Sen när vi kom fram i galopp skakade hon med huvudet, bockade, bytte galopp i varje språng osv. Så söt är hon, finaste tjejen! Riktigt fin va hon i galoppen upp från järnvägen. Samlade jättemycket, gasade en bit, och fortsatte så. Sen skulle jag skritta av och då red jag förbi Åsas plan där det var bommar framme. Ohh måste träna mer på sånt tänkte jag, så jag tog några varv där med. Travbommar, ett litet hinder och ett stort hinder rullade vi på en stund och det gick super. Jag red på hackamore, måste göra det oftare! Haha påtal om det, innan jag upplevde det själv visste inte jag att dom kunde skumma på bettlöst, men fan va hon skummade idag.
 
Nu kommer Sofia bli arg på mig för att jag skrivit för långt igen menmen, nån lär väl uppskatta det!

Kommentarer
Postat av: elin

Du förtjänar en stor fet jävla kram du kära du! Jag hör av mig så fort jag har någon pejl på hur resterande del av min vecka ser ut! Har fått ta extra jobbpass och grejor som varit oförutsägbara, därav min extremt inaktiva kommunikation. PUSS

2014-06-24 @ 13:58:11
URL: http://legolasstepschamp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback