Denna helgen

Åhh mina helger är så underbara nu med världens bästa tjejer och massa ridning! Denna var inte ett undantag.
 
Tolkningen i fredags blev jättelyckad, Ketzhal tyckte det var riktigt roligt och hon skötte sig så himla bra. Vi hade madrass att tolka på men tänkte testa skidor nästa gång! Vi blev helt mersnöade och det var tur att vi hade skidglasögon kan jag säga!
Sen sov Tina och Sofia hos mig fredag till lördag, vi byggde ut soffan till världens största säng, gjorde egen pizza och myste.
 
På lördag förmiddag gick vi ner till Törners och åt semlor för våra semlogram, innan vi tog bussen ut till ås. Först red jag Dino i ridhuset, var jättelängesen jag satt på honom sist men det är alltid kul! Dom travökningarna var inte dåliga kan jag säga, wooow.... Vi red piaff, passage, byten i serier och på serpentiner, öppnor, slutor i trav och galopp, galoppminskningar och ökningar och piruettgaloppen var så extremt jobbig. Duktiga Dino och lilla jag! Sen fick även sofia sitta upp en stund och det såg så fint ut så!
 
 
Efter det skyndade vi oss tillbaka till stallet för att göra iordning Ketzhal för hoppning. När vi kom till ridhuset var vi ganska många som skulle hoppa, så för att det inte skulle bli kaos gjorde theresa det till en träning. Inte mig emot, jag blev superglad! K var suuuuperfin hela passet igenom, och jag fick till galoppen redan från början. Hon rusade inte iväg nånting, var mjuk och fin och väntade hela tiden. Vi hoppade en liten bana på 95cm+ som mest och det kändes svinbra! (dock dog sofias telefon då den jäveln) Theresa tyckte det såg super ut hon med och hon tycker vi ska ut och tävla nu. Jag håller med henne, så nu väntar vi på att tävlingarna börjar komma! 
 
Film på både Ketzhal och Dino kommer!
Idag åker jag med pappa och bror till sundsvall på ikea, och så har jag även fått med dem på att gå på Equeen, wiiho. (equeen va stängt och jag ledsen)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback