Ketzhal V14

Finaste! Jag var duktig och mockade hage. Bäst att börja i tid känner jag, så det inte blir så mycket på en gång sen. Fem överfulla (så jag knappt orkade köra dem) skottkärror; typ halva hagen.

Ketzhal fick skrittas 40min både måndag och tisdag. På måndagen var jag hurtig och powerwalkade bredvid henne och på tisdagen hade vi en jättemysig barbackatur.

Onsdag blev det tömkörning på rs plan, och ni ser ju underlaget på bilden. Hon var väldigt ofokuserad till en början och jag testade att sätta om tömmarna som Madde föreslagit men det funkade inte så bra. Tror jag blev kvar för mycket i handen. På slutet fick jag ut henne på stor volt och hon var fin i både trav och galopp, båda varven. Dock mycket svårare för höger.

Igår var vi ute och galopperade nedanför Dalborgs. Hon var riktigt fin, tog nästan alla fattningar rätt och jag kunde både korta och länga galoppen. Det är så skönt att hon orkar, att jag äntligen kan sätta mig ner och jobba henne och att vi fått till ett register i galoppen.

Ketzhal V14
Måndag: skrittpromenad
Tisdag: skritt barbacka
Onsdag: tömköra planen
Torsdag: galoppera
Fredag: ut
Lördag: ridhuset för madde
Söndag: ridhuset lugnt

Det känns rätt jobbigt att det inte blir nån hoppning denna vecka...kanske blir att jag sätter upp ett hinder/lite bommar på uteplan på söndag istället, för något känns bra att hon får lyfta på fötterna över. Dock är underlaget där som saht inte bra, men om det bara är bommar så kanske!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback