Dinoridning

Liten Vera, stor pålle (ca 174cm)
 
Så fort man börjat komma igång och planerat in att vara med på dressyrträningen imorgon så slår det till igen, Cosmos har nu hosta igen och även feber. Jag orkar inte mer, vet inte vad man gör för fel för att ponnyn ska lyckas vara sjuk hela våren? Det känns som att det är någon som inte tycker att det är meningen att man ska hålla på med hästarna längre... Men allt dåligt för även något bra med sig, i detta fall en ridtur på Dino!
 
Idag fick jag alltså sitta på Maddes fina Dino för fjärde(?) gången sedan i vintras. Han är så otroligt rolig, vill verkligen göra rätt och kan väldigt mycket. När man sitter och tragglar med Cosmos på planen så måste man först få honom med sig (kanske lite envisa ponnyfasoner, eller vad tror ni?) men Dino vill visa upp sig, glänsa och göra rätt. 
 
Vi lekte runt med öppnor, slutor, galoppombyten och nosade lite på piaff och passage. Riktigt stor är han, inte bara tre decimeter högre än Cosmos utan större på alla håll. Min kommentar "det är ju typ flera mil fram till öronen juu", haha. Lätt bästa gången jag har ridit honom hittils!

Kommentarer
Postat av: Evelinn Bladström

Det var mig en söt liten(hehe) häst ;D

Svar: Haha ja :D
Vera Holgén

2013-06-09 @ 23:56:46
URL: http://evelinnbladstrom.blogg.se
Postat av: Annika

Fin häst :)

Svar: Ja, han är jättefin!
Vera Holgén

2013-06-10 @ 10:45:33
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback