Cosmos 22 februari.

 
Idag fick han gå på planen i en timme. Jag "renodlade hjälperna" (som man brukar säga) i början med hjälp av halter och igångsättningar till trav med mera. En massa övergångar. När han bjöd framåt själv så jobbade jag ställning på volter, både stora och små. Jag fick jobba ordentligt jag med, men efter ett tag så blev han jääättefin i vänstervarvet. I höger var han fortfarande lite stel och gick inte precis där jag ville ha honom, men ganska så fin även där.
 
Nu när han har krånglat en del i ridningen ett tag så är det så skönt att det går så bra. Även fast jag inte hade tränare eller någon annan som hjälpte till så fick jag det att funka och han blev fin. Härligt helt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback