Cosmos ♥

Från detta...
 
...till detta...
 
....på två fantastiska år.

Åh herregud, vet inte vart jag ska börja. Jag har haft en så rolig tid och lärt mig så mycket på denna ponny att jag verkligen inte vet vad jag ska skriva. När jag började med Cosmos kom jag direkt från ridskolan. Allt var nytt och spännande - tänk er, för mig som trettonårig ridskoleryttare att få ta hand om en privatponny några dagar i veckan! I takt med att Felicia fick mer och mer att göra i skolan och började ordentligt med Baby blev de där dagarna fler och fler. Under 2013 har jag haft honom som min egen. Felicia har endast ridit en gång i veckan vissa perioder.
 
Cosmos är nästan lite som ett sto. Ibland är han äckligt trotsig och sätter sig på tvären så fort tillfälle ges i ridningen. Men nu på slutet har allt bara lossnat. Ni som läser min blogg har väl sett alla mina lyckoinlägg. Detta är väldigt mycket tack vare Madde. Som lärt mig tömköra och hjälper mig i ridningen. Som jag kunnat diskutera alla frågor med och vi har tillsammans testat massor för att komma fram till den bästa lösningen. Som fått mig att förstå att hästen ska fram innan något annat, och jag orkar inte tänka på hur många övergångar jag gjort för henne.
 
Jag tror faktiskt inte bara att det är jag som utvecklats under dessa åren, utan vi som utvecklats tillsammans. Det är en enorm skillnad på Cosmos i ridningen och när vi tömkörde förra gången blev båda jag och Madde alldeles saliga så fin han var. När det faktiskt känns som att alla timmar man lagt ner gjort resultat, det är då man verkligen förstår varför man håller på med detta. Ännu en gång är det den där känslan som inte går att beskriva som jag så gärna skulle vilja kunna få ner i ord.
 
Jag är otroligt tacksam att jag fått den här möjligheten och för all hjälp jag fått. Jag har verkligen lärt mig att rida, på riktigt. Nu är våra år tillsammans slut, jag får egen ponny och Cosmos säljs. End of story.

Kommentarer
Postat av: Emma

Förstår inte varför du inte köpte Cosmos om du nu skulle ha en egen ponny?

Svar: Nä det förstår jag att du inte fattar, men det handlar om pengarna :)
Vera Holgén

2013-12-08 @ 20:54:42
Postat av: Fridiiiis

Fantastiska ni, tänk vilka två år va! Å vad jäkla långt ni kommit.
Det blir så jäääävla bra med nya pållen, jag är så stolt över dig! <3 Pussssss

Svar: Åhh tack bästaste du!! Nu jäklar ska det bli lika bra med nästa! Puussss <3
Vera Holgén

2013-12-08 @ 22:38:49
Postat av: Anna

Vad händer med Cosmos nu? Säljs han eller söker de en ny med ryttare?

Svar: Han ska säljas i vår och tills dess rider Felicia honom.
Vera Holgén

2013-12-14 @ 17:11:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback