Storhäst och provsvar

Två bilder jag klickade på Cosmos för ett par dagar sedan
 
Nu i helgen har det blivit mycket stallvistelse. När jag kom till stallet i fredags så var veterinären där för att ta prover på Cosmos och hagkompisen Baby, provsvaren ska komma på tisdag. Det känns skönt att vi får veta vad där är de går runt med nu när han har hostat i tre veckor. I går åkte jag ut tidigt för att hjälpa till att bära in hö på loftet, nu ligger det ca 6 ton hö där uppe...
 
Både igår och idag har jag fått rida en storhäst i stallet, riktigt fin och välriden är han. Jag som inte ridit ordentligt på tre veckor klantade till det ett par gånger, men stundtals gick det riktigt bra. Himla kul är det att sitta på en häst som kan så mycket, dock måste jag ha sett ut som en dvärg så stor som han är, haha. Red med kandar idag vilket jag bara testat någon gång förut, men han var mycket enklare att rida på det även fast det blir mer att hålla reda på. Tack för att jag fått sitta på din fina häst Madde!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback