Läget?

Anledningen till att jag bombar bloggen med bilder men knappt kompenserar upp med någon text är den enkla att jag inte har något att skriva om. Med en sjuk häst, en förkylning även för min del och ett grått vårväder ute så finner jag inte så mycket motivation.
 
Cosmos har alltså fortfarande hosta. Veterinären var i stallet och tog prover i fredags och svaren som kom i tisdags visade bara en vanlig förkylning. Hur en häst kan gå runt och hosta i en hel månad av något som klassas som en vanlig förkylning förstår jag inte. Även hästar på ridskolan har dragit på sig något, så tävlingen som skulle ha hållits imorgon ställs in och kommer förhoppningsvis hållas längre fram. Om jag ska se det ur ett något egoistiskt perspektiv så hade det varit himla roligt om de flyttar fram den så långt att även jag kan delta.
 
Om jag ska försöka se något positivt så har faktiskt våren kommit även hit till Jämtland nu och det är barmark nästan överallt åtminstone inne i stan. Dock har detta medfört att halva hagen förvandlats till en sjö och den andra halvan blivit full av lera. Varje dag när jag kommer till stallet så har C inte längre några vita strumpor, utan halva benen är härligt ler-bruna istället = charmigt.
 
Jag och Elloise i Ånge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback