Ardville Caddy

 
I måndags red jag Selmas nya ponny Caddy på dressyrträningen. En vit charmig filur, liten c-ponny (och väldigt nätt vilket gjorde att han kändes ännu mindre). Efter att ha suttit på stor storhäst i helgen kändes han oerhört liten, men jag har ju en förkärlek till dessa små, så det gick ingen nöd på mig.
 
Vi jobbade med motställd skänkelvikning (aka sluta, men vi skulle inte tänka sluta för att inte få kortslutning i hjärnan, haha) på sick-sack linjer över medellinjen. Caddy var riktigt rolig att sitta på, men han är inte riktigt i kondition för att jobba på det sättet sa Theresa, så han sa ifrån några gånger när det blev för mycket.
 
För några evigheter (veckor) sedan när jag dressyrtränade med C så var det ett ständigt tjatande från Theresas håll om att inte låta tyglarna glida ur händerna på mig. I måndags var det ungefär det jag skulle göra eftersom Caddy går och kortar ihop halsen tills det inte finns någon hals kvar längre om man håller i honom. Kaos i Veras hjärna, men på slutet längde han ut halsen och blev så fin så. Jag fick även vara på honom med ytterskänkeln en del eftersom han sköt ut rumpan.
 
Efter träningen fick han sig en dusch och fick sedan på sig shettisen Dinglas täcke, vilket passade. Jag är är nöjd och hoppas att få sitta på honom någon mer gång. Ska rida ridskolehäst tills det att Cosmos kan vara med igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback