ridskoleponnyerna

© Alla bilder tillhör mig och får INTE kopieras !
.
Jag ska ta och berätta om alla Ås ridskolas ridskoleponnyer. Bild, namn, födelseår, kategori, kön och nån rad om hur de är.
.
.
Vålbackens ELLOISE
f. 1993 c-ponny sto
Ja, denna ponnyn vet ni ju redan väldigt mycket om. Det är henne jag älskar mest av alla på ridskolan. En helt underbar ponny som man får jobba med, men när man gör rätt så märker man verkligen det och då blir hon så himla fin !
.
.
SVINTO
f. 1997 c-ponny valack
En ponny med kort steg som är svår att få fram ordentligt. Mycket ser ponnyätande ut i denna hästens ögon, balnd annat bommar i konstiga färger. Jag har inte ridit honom på länge, men när jag precis börjat på ridskolan så var han en av mina favoriter.
.
.
Dr. ALBIN
f. 1997 b-ponny valack
En liten ponny med ett "hjärta av guld" - som man brukar säga. Han är en känslig ponny som kan ridas av de flesta. Bara man är fin i handen och nogrann med eftergift. Jag älskade verkligen denna ponnyn förut, men nu har jag blivit för stor för honom.
.
.
Råryds MON AMIE
f. 1999 c-ponny sto
Denna ponny äger BUS (barn-och-ungdomssektionen) men hon används i ridskoleverksamheten precis som alla andra. Hon kan nog ridas av alla. En otroligt snäll ponny vid ridning, kan dock bli lite sur i spiltan. Förut var hon väldigt svår i hoppningen, nu går det bättre och hon brukar bjuda framåt med de duktigare ryttarna.
.
.
Åsbygdens KAPTEN
f. 2000 c-ponny valack
En ponny som kan ridas av alla ! Dock sätter hans korta hals, runda mage och korta ben stopp för den lite mer komplicerade dressyren. Han är en riktig stjärna i hoppningen, bara man inte stör honom så går det utmärkt ! Kapten är också en ponny jag gillar väldigt mycket - speciellt i hoppningen.
.
.
MAYA Piraya
f. 1992 c-ponny sto
En gammal dam som aldrig, då menar jag verkligen aldrig, skulle göra nått för att vara dum. Hon har gått ner på lite lägre höjder i hoppningen då hennes ben inte håller, men i dressyren funkar det bara bra.
.
.
MAGIC Star
f. 2006 d-ponny valack
En relativt ny ponny på ridskolan. Magic är fortfarande ung och lär sig. Han är en rolig ponny, lite vinglig men kan bli riktigt fin ! Jag har bara ridit honom en gång så jag känner inte han så bra, men det är många som gillar honom.
.
.
DINGLA
f. 1997 a-ponny sto
Dingla kan ses som ridskolan lilla maskot med sin tuss till pannlugg, korta trav och sitt söta sätt. Jag har suttit upp på henne några gånger, men inget på riktigt. Det man tänker på är att hon är otroligt liten och att traven inte går att sitta ner i.
.
.
THILDE
f. ? c-ponny sto
En tjock ponny som gör vad du vill, på sitt egna lilla vis. Väldigt söt och passar enligt mig bra som ridskoleponny även fast jag inte tycker så mycket om att rida henne.
.
VAD TYCKER NI ? NÅGON FAVORIT ?
Vi har ju också ett par storhästar, men nu var det ponnyerna jag tog upp. (':
image description


Kommentarer
Postat av: anna

åhh, jag minns att maya piraya fanns på ridskolan när jag red där.. söta ponny <3

2012-05-12 @ 12:32:50
URL: http://treridskoleryttare.blogg.se/
Postat av: Ella

Jag älskar Svinto!
Har ridit han några gånger kanske 4 eller 5 då det är en tjej som brukar låna honom på sommaren och ha honom hos mig så då har jag fått rida han ibland!
Men sedan är ju Dingla så söt!

Kram♥

Svar: Roligt :) Dingla är verkligen jättegullig!
Vera Holgén

2013-04-03 @ 08:00:22
URL: http://ellacorren.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback