skrittövergångar och trams

Nu är jag äntligen hemma efter en låång dag. Först tandläkaren och skolan. Sedan bussen ut till Cosmos och rida bort honom till ridskolan och fixa allt det där.
.
Ridlektionen var helt okejj.
Vi gjorde en övning jag tror de flesta har gjort. Man rider på medellinjen och lägger volter (vi lade tre) ut mot väggen.
.
Sedan lade vi in att man skulle göra en skrittövergång innan man gick in på en volt och sen öka traven fram till nästa volt. Vi höll även på med öppna och galopparbete längs långsidorna.
.
Cosmos blev finfin på slutet.
Men han ville inte alls göra skrittövergångarna. Onödigt. Så jag fick höra att jag skulle vara koncekvent hela tiden och det blev ju bättre och bättre.
.
På vägen till ridskolan så letade han efter saker att bli rädd för. Allt var läskigt. Han hoppade runt, en gång trampade han på Felicias fot. Antingen så var det ett misstag eller så såg man en glimt av skadeglädje i hans ögon.
På vägen tillbaks gick det jättebra. Det var liksom sluttramsat för idag. Så tror jag att han blev trött också.
.
Och jag blev trött.
Så nu ska jag duscha, tagga tävling på lördag och sova.
Sötponnyn idag;
.

.

/Vera


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback