Piggelin


.
Maximus och Piggelin.
På bilden ser ni b-ponnyn Piggelin till höger med sin son Maximus, Max, bredvid.
Det var alltså denna sötnöt jag red i måndags. Tänkte göra en liten beskrivning av henne.
.
Namn: Piggelin
Ålder: 7 år
Färg: Fux med bläs och strumpor
Ägare: Åsa Dahlberg
Ras: Welshponny
Höjd: b-ponny (?cm)
.
Piggelin har både haft fång och vart med föl. Maximus har nu fått en egen box. Så att hon rids nu in, lite "försenat". Men det funkar jättebra. Man brukar ju säga om människor att man lär sig bättre när man är ung. Men Piggelin verkar lättlärd.
.
Lise är den som rider henne mest.
Unjefär fem dagar/vecka hinner hon med. Men Åsa vill att hon ska ridas mer så jag ska börja rida där 1gång/vecka. Jag tror att det kommer bli jättekul !
.
När jag red Piggelin i måndags kändes det bra.
Hon var lite "vinglig" men det är nog normalt. Att sitta upp var det som var mest svårt.
Hon ville inte stå still och sprang iväg. Men sedan provade Lise att rida lite och efter det gick Piggelin med på det.
Jag höll på med övergångar och halter, ingen galopp.
Det kändes bra, jag fick henne att lyssna och vara uppmärksam vilket var "målet".
.
/Vera ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback