Min drömponny

Jag har en superbloggidé !
Jag ska visa er hur min drömponny skulle se ut och vara.
Här kommer lite om utseéndet;
.
Unjefär denna färg, möjligtvis lite mörkare.
.
Fast med lykta ! Och fyra helstrumpor, plus ett blått öga. (Inga dåliga drömmar här !)
.
Hur den här ponnyn "ska" vara då ?
.
En typ "annons":
Ras - New forrest/Welsh
Kön - Sto
Ålder - född 2000
Höjd - d-ponny, ca. 146 cm
Detta sto är en normalpigg ponny. Rusar inte i hoppningen men är inte seg. Hon har lätt för dressyren och hoppar som en gud. Vi har i princip inte tävlat pga bristande intresse. Men det här är en ponny som behöver komma ut på banorna och visa upp sig.
Hon har lite humör och är annorlunda från dag till dag men är superhärlig att ha och göra med. Allt från lastning till longering till klippning och skoning fungerar.
Fina gångarter med ett plus för traven. Har vägvinnande och taktmässiga steg som dressyrdomaren gillar.
En underbar ponny som är rolig att rida varje dag, säljes edast på grund av att ryttaren blivit för lång.
.
Haha, hur mycket skulle inte hela det här kalaset kosta då ?? O:
.
Nej, nån drömponny blir det inte än. Men om några år hoppas man !
Åh, vad härligt det skulle vara...
/Vera ♥

Kommentarer
Postat av: Tina

ååå typ min me! :)

2012-02-07 @ 22:55:52
URL: http://kramiiz.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback