hoppning och ponnyakuten

Oj, det tog lite längre tid än jag trodde. Jag har skickat en massa foton som jag tog på de som var med på blåbärshoppningen i går.
.
Men i förmiddags så hoppade jag i alla fall Minerva.
En söt d-ponny, Haflinger. Vi hoppade bana. Jobbade mycket med titthinder och långa galoppsträckor.
Jag hade jättekul. Minerva kändes först "Nej, ska vi hoppa.*suck*" Sedan väldigt PÅ och i slutet av lektionen så väntade hon till och med på mig. Det var så stor skillnad från början till slut alltså !
Några vägringar blev det, men då var det bara korrigering, komma igen och så hoppade hon.
.
Nu har jag tittat på Ponnyakuten.
Roffe verkar ju vara en bra tränare också. Alltså det är ju inte alltid så att bara för att man är duktig så är man bra på att lära ut. Men det såg ut att gå bra. Sedan störde jag mig mycket på hur de filmade när de hoppade. De filmade inte hela hästen utan bara ryttaren. Och så fick man inte se hur det såg ut när Ida gick omkull.
Men Ponnyakuten är bäst ändå.
.
Minerva
.
/Vera

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback