ponnysar jag rider #3

Elloise
.


Namn: Vålbackens Elloise
Ålder: f. 1993, 19 år i år
Färg: Fux, grå man och svans, strimbläs
Ägare: Ridskolan (Åsbygden ryttarförening)
Höjd: 139,8
.
När jag började rida på Ås såg jag inte så mycket i henne. En av de andra ridskoleponnyerna. Då var hon bara inhyrd o ägdes av en tjej som heter Gabriella. Efter ett tag köpte ridskolan Elloise. Jag red väl henne några gånger men inte mer än så. Då tyckte jag som alla andra att hon var seg.
.
Men när jag ville börja hyra en av ponnyerna efter sommarlovet så bestämde jag mig för Elloise ändå. Moa hade Albin, men annars hade jag nog velat ha honom. Men det visade sig vara ett bra "val". När man hyr en häst på Ås ridskola så får man rida två gånger i veckan -lördag och söndag. Så jag har ridit Elloise mycket den föregående hösten. Ut i skogen, ner till sjön och plaskat lite, galopperat över ängar, ridit på lektion, och lite i paddocken själv, hoppat, dressyrat. Plus en massa annat. Nu känner jag Elloise bättre än nån annan ponny på ridskolan.
.
Jag har tävlat henne på klubbhoppningar, klubbdressyrer, blåbärshoppningar etc.
Det har gått väldigt bra faktiskt, bland annat tagit två placeringar i dressyr på ridskolan.
Nu på fredag så kommer vi åka iväg på vår första bortatävling tillsammans. Jättekul ! (Och nej, jag kommer inte att sluta tjata om hur otroligt kul det kommer att bli !)
.

Kommentarer
Postat av: e

Jamen såklart man vill vara till hjälp :D

2012-04-04 @ 17:51:21
URL: http://eobc.blogg.se/
Postat av: Frida

Sista meningen du skrev kommer inte jag heller sluta tjata om! :D <3

2012-04-04 @ 19:54:50
URL: http://fridaaaa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback