en busig hopponny med stort hjärta. ღ

Hejsan !
jag ska ta o berätta om Lises lilla hopponny. Fast jag har fått turen att hoppträna på denna busiga sak. Vet ni överhuvudtaget vem jag pratar om ? Jodå - åsbygdens kapten.
~här är han -kapten !~

Vi tar som vanligt lite snabbfakta om denna ponnyn:
Namn: Åsbygdens Kapten
Ålder: 11 år, står det på hemsidan...
Höjd: 138 cm (c-ponny)
Färg: skäck, fast inte lika mycket som t.ex Olle.
Ras: korsning, som vanligt. haha.
Kön: valack
Ägare: ridskolan
Det här är en speciell ponny med gó i hoppningen, fast seg i dressyren. Jag hade för typ ett halvår sedan inte så kul med honom, men jag hade då aldrig hoppat han på riktigt...
Sedan när jag började rida i hoppgruppen så fick jag först elloise några gånger men sen var det kapten som gällde. Han tycker att det är så himla kul att hoppa så man kan inte annat än hålla med honom ! Det kan gå lite fort ibland. Theresa: - Han är den bästa hopponnyn här på ridskolan men inte har han bäst teknik heller ! Utan han gör det med hjärtat. den kommentaren tycker jag stämmer mer och mer ! Lise har tävlat Kapten under ett tag nu, och de går med nollor hela tiden känns det som ! Nu i helgen vann han föresten hoppningen och blev ridskolemästare. Jag har ju somsagt inte så mycket erfarenhet av honom men tycker att han är rolig och ville därför berätta om Kapten för er läsare. ♥
Tror det blir mer uppdatering ikväll men hejdå för "den här gången".
/Vera (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback