Sólrún, en söt islandshäst ♥

Hejsan !
Bloggade inte igår, jag vet... men det behöver vi ju inte prata om.
Jag tänkte visa lite foton och kanske skriva lite om ridlägret som jag, Lise och Malin var på i somras. (:

Det var ett islandshästridläger hos Vemhetsar, Peter och Helena. Här får ni en länk till hemsidan: http://www.fiskecamp.com/frame2.htm

Jag red ett 140 cm högt fuxsto vid namn Sólrún (uttalas Sålron). Jag hade velat ha en annan, men jag tror att denna fina tjej var bäst för mig ! Vi red mest ut, men på plan oxå. Då var det ju inte hoppning utan dressyr med mycket fokus på att ge hjälperna på rätt sätt, tyckte jag. Det var också i slutet av sommaren, så det regnade jättemycket. En lektion på ridplan vart vi alldeles dyngsura, för att det regnade så mycket ! Vi hade superkul ! Träffade flera nya kompisar, en som jag fortfarande sms:ar med ibland. (;

Det här står om Sólrún på Vemhestars hemsida:

e: Ródi frá Mula, 1:a kl.
ee: Orri frá Thufa, högt bed 1:a kl.
u: Rannveig frá Langholti II.
ue: Erró frá Reykjavík, bed 2:a kl.

Sólrún kom med flyg från Island till oss den 8:e maj 2010. Hon är 140cm
och 5-gångare med mjuk och fin tölt. Sólrún har tidigare varit privathäst
till en 60-årig dam i Reykjavík och är van att ridas i stadstrafik. Damen
har flyttat till Saudi Arabien och kunde inte ta med Sólrún dit, så vi köpte
henne genom Elka på
www.hest.is. Sólrún kommer att gå med i vår ridverksamhet,
samt få några föl hos oss i framtiden. Blup 106. Sólrún betyder Solruna.

Det gick inte att ändra storleken på texten... /:

Min lilla solrunis var iallafall jättekul att hantera och rida, så det blev ett lyckat läger ! Kanske tillochmed ska dit i sommar igen. Eller så åker jag med Lise på träningsläger eller med Linnea på nånting. Jag vet faktiskt inte...

Men här får ni lite foton från lägret i somras, alla tagna med min digitalkamera:

Så, där fick ni lite om ridlägret 2011, vill ni att jag ska skriva ett längre inlägg om det ?

Isåfall kan jag göra det, för detta var mest bilder.

Hejdå ! /Vera ♥


Kommentarer
Postat av: miss EL

så fin bild på solrún å rust ^^

(eller e det rust?)

2011-12-17 @ 20:04:26
URL: http://lrumert.devote.se
Postat av: Vera (:

Japp, det är Röst ! Dom e så söta ! ^^

2011-12-18 @ 19:05:18
URL: http://jagponny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback